lördag 13 september 2008

Inspiration

Det har väl växt fram sista tiden att det var dags att ha större fokus med min ambition och dessutom börja konkritesera delmål. Förstrött surfade jag runt på nätet, naturligvis under arbetstid, med ekonomi, pengar och rikedom som sökord. Det var då jag sprang på http://www.hurjagblevrik.se/ sen vidare till Miljonär innan 30, Per Penning, Finanskvinnan, Davids Aktieblogg osv, osv. Jag har inte bloggat förut, med undantag för en 3-månaders reseskildring för ett par år sedan, jag har heller aldrig läst något blogg inlägg, med undantag för någon sportkrönikör typ Laul el Ekwall vid något enstaka tillfälle. Därför var ni alla en inspiration för mig, och väckte mitt intresse att dela med mig av framgångar och motgångar på vägen till målet. Trots att jag läst rätt så begränsat kan jag redan nu associera till några av Er, tom beundra vissa, andra ser jag redan nu att jag kan lära mig väldigt mycket av, vilka ni är kommer säkert framgå i min blogg. Låt mig pausa där för nu, och ta en fundering med syftet för den här bloggen. Syftet är att komma igång med ett regelbundet sparande, bloggen skall pusha mig i inledningsfasen samt kanske allra främst vara ett forum för meningsutbyte och kunskapsöverföring . Jag är övertygad om att jag inte kommer att blogga till 55 kanske inte ens ett år, men jag behöver hjälp och stöd till en början för kunna bygga grunden till min pensions plattform. Mitt bidrag är att precis som många andra bloggare att dela med mig av de erfarenheter jag får påvägen och att de fallgropar jag faller i skall kunna undvikas av andra. Utöver ekonomi i allmänhet, aktier och värdepapper i synnerhet, kan jag tänka mig att droppa in ett par fraser om resor, skidåkning, föräldrarskap, politik, jobb, sport och någon fest. Lets have it!

P55

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till!